lördag 2 april 2022

Preloved 👍





Den röda liggdelen som vi har till Duo-vagnen var ju egentligen en nödlösning tills vi skulle fĂ„ tag i en svart eller blĂ„. Har haft en sökes-annons uppe pĂ„ Fb sedan i januari och för ett tag sedan var det en som sa att hon hade en svart för 500 som hon isf kunde ta med sig hit till Gotland till pĂ„sk. Men, sĂ„ i förra helgen dök det upp en annons hĂ€r pĂ„ ön pĂ„ en blĂ„ fast dĂ„ en hel vagn istĂ€llet för bara en liggdel för en mindre summa. En kronan city med liggdel, sittdel, regnskydd till bĂ„da, Ă„kpĂ„sar till bĂ„da delarna och myggnĂ€t! Och myggnĂ€t skulle jag Ă€ndĂ„ köpa ett, helst igĂ„r, sĂ„ att Colin kan fĂ„ fortsĂ€tta sova middag ute trots alla insekter som börjat vakna till liv. ÅkpĂ„se har jag redan en sĂ„ dem behöver jag inte. De ska sĂ€ljas och bara dĂ€r lĂ€r jag fĂ„ tillbaka de 200 riksdalerna som vi betalade för den 😄👍

 


I förra veckan var vi en svĂ€ng pĂ„ Röda korset och dĂ€rifrĂ„n kommer man aldrig tomhĂ€nt 😂 Har som sagt var inte nĂ€mnvĂ€rt mycket kvar av babygrejer och denna gĂ„ngen var jag ute efter lakan till spjĂ€lsĂ€ngen. Visserligen sover han Ă€nnu hos mig… 😉 men nu har vi Ă„tminstone tagit fram spjĂ€lsĂ€ngen sĂ„ möjligheten att sova i den finns. đŸ€ȘBabylakan brukar alltid finnas, sĂ„ Ă€ven denna gĂ„ngen. Fick Ă€ven tag pĂ„ en del klĂ€der Ă„t honom. Allt frĂ„n body frĂ„n Ica till jacka frĂ„n Polarn o pyret. Body passar nu, jackan blir perfekt sen i höst. KlĂ€der till barn kostar numera 10 spĂ€nn styck, ytterklĂ€der 25, sĂ„ jag o plĂ„nboken kĂ€nde oss belĂ„tna efter det besöket. 💰 Även Ozzy fick en tjocktröja och en softshelljacka 👍 







I förra veckan kom Ă€ven min senaste bestĂ€llning frĂ„n minireuse.se. Det Ă€r ett företag som sĂ€ljer begagnade barnklĂ€der pĂ„ nĂ€tet, vilket Ă€r en koncept som jag verkligen gillar. 👍 Lite smĂ„tt o gott till nu och till sommaren Ă„t Colin. 
 


HĂ€r Ă€r Colin i sin vindfleeceoverall som jag köpt tidigare frĂ„n minireuse. Mössan fick jag tag pĂ„ hos minikit.se ihop med en jacka. Overallen Ă€r en 68 och Ă€nnu lite stor, men hellre det för sorken vĂ€xer som ett ogrĂ€s, framförallt pĂ„ lĂ€ngden. đŸ€Ș Vindfleece Ă€r ett vĂ€ldigt anvĂ€ndbart plagg nu pĂ„ vĂ„ren nĂ€r temperaturen skiftar ofta. Och plats finns under för flera lager sĂ„ lĂ€tt att anpassa efter vad kvicksilvret visar. Hans förra overall, som var i 62/ 68 har blivit för kort i grenen och inte ryms det en kofta under heller sĂ„ den fĂ„r lĂ€ggas bort nu. 
LammfĂ€llen har för övrigt hĂ€ngt med sen Oliver var bebis. Han fyller 23 i Ă„r… đŸ€Ș Det Ă€r en tvĂ€ttbar fĂ€ll frĂ„n Nya Zeeland och har anvĂ€nts av alla efter honom sĂ„ den Ă€r alltsĂ„ inne pĂ„ sjunde ungen đŸ€­ 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar