fredag 1 april 2022

Så var det med det...

 


Den där mystiska febern/förhöjda tempen fortsatte att gäcka oss. Det var så jag började undra om det var febertermometern som spelade Allan 🙄 På onsdagen var han precis som vanligt på morgonen, kändes inte ett dugg varm och vi skulle dessutom iväg på ett utvecklingssamtal, så jag tänkte inte mera på det. Inte förrän på sena eftermiddagen när jag skulle stoppa honom i badbaljan tyckte jag återigen att han kändes lite varm. Och mycket riktigt hade han då 38,1. Det höll i sig även under kvällen så även på torsdag morgon så jag ringde till barnmottagningen för råd. De tyckte att vi skulle komma in så en läkare fick titta på honom den här gången. Nu var han dessutom inte ett endaste dugg förkyld så man börjar ju undra vad det kunde bero på. Urinvägsinfektion var en tanke. Att han är flaskbarn var en annan. 
 Han blev grundligt genomgången av två läkare och sen fick jag försöka ordna ett urinprov...Inte alltid det lättaste på en bebis😏 även om framförallt söner har en förmåga att kunna kissa ner en i tid och otid 😂 men sällan på beställning. Colin har dessutom varit väldigt beskedlig i det avseendet (eller så har den här mamman lärt sig undvika sådana olyckor efter sju söner 😂). Men eftersom det vid det här laget hade blivit matdags för Colin så var det bara att ta av blöjan, ge honom flaskan och sitta och vänta beredd med en mugg. Den enkla ekvationen inkomster och utgifter och en lite kall våtservett nertill på magen resulterade ändå ganska fort i ett rejält urinprov. 😅 Det visade heller inga konstigheter så de två läkarna rådgjorde med en tredje och kom fram till att han helt enkelt håller på att bygga upp sitt eget immunförsvar. Eftersom han inte ammas längre så får han inga antikroppar från mig utan måste fixa egna. Med några syskon hemma som kommer hem med bacillusker från skolorna så utsätts han ju för en del baciller och alla gånger blir man ju inte sjuk-sjuk utan bara lite krasslig eller knappt det. För som sagt, trots en hoppande temp så har han för övrigt varit precis som vanligt.


Och då är han go och glad kexchoklad 🥰



Kram
😘

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar