onsdag 6 april 2022

Tre månader idag







Helgen som var blev det lite mera röj i trädgården. Faktiskt tack vare döttrarna som började med att sparka boll ute på gräsmattan, men efter tag kom de på att det behövdes plockas bort hundbajs (!!) .🙄  Sen blev det visst bara en fortsättning på allting när väl redskapen var framme och killarna slöt också upp. Jag höll egentligen på inne med annat men kunde förstås inte hålla mig ifrån heller och vips var hela familjen ute och röjde i flera timmar. Jag trimmade ner alla vinbärsbuskar som behöver föryngras och sambon slet sig från vedbacken med motorsågen i högsta hugg och tog större grejer som växte på "fel" ställen. 👍


Lille skrutten tittade förundrat på oss en stund men somnade när pappa drog igång motorsågen...!! 😂

 

Och då passade jag på att ta en promenad för att göra av med den sista energin. Fick, som synes, tag på en blå liggdel till min Kronan Duo för ett par veckor sedan.  Begagnad så klart! 👍


Nu har han funnits med oss i tre månader. Vad hände liksom? Nyss var han alldeles ny, men nu alldeles självklar och en helt egen liten person. 💙 "Firar" sin 3-månadersdag med en skvätt feber efter gårdagens vaccination. 🤒  Gårdagskvällen var han så ynklig och natten tillbringades för vår del på soffan. Han sovandes (förstås) och en höns-mamma som sov med ena ögat öppet. En annan var halvt död när det var dags att gå upp kl 6,😮‍💨 medans Colin sov gott ända till 7.15 då han vaknade med ett leende. Trots att han ännu har en förhöjd temp så har han varit hur pigg som helst. Tyckte tydligen att det var helt onödigt att sova på hela förmiddagen fastän att han var så sjukt övertrött så han bara skrattade åt allt och inget med knallröda ögon. 🥱 Mina planer för dagen gick helt i stöpet, men strunt samma! Det är en dag imorgon också och inga sysslor brukar försvinna av sig självt.  Packade oss ut på en promenix istället och som vanligt åkte sorkens korkgluggar igen innan jag hade hunnit rulla ut vagnen genom dörren och han sover än (3 timmar nu). 😀 Och det är dags för mig att förbereda maten som idag skulle varit pannkakor, men sylten var nästan slut så det får bli fläskpannkaka istället. Äppelmos fanns det gott om. 😋

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar