söndag 15 januari 2012

Bak-söndag

Vaknade sådär lagom tidigt, skallvärken var ännu kvar. :p Segt att stiga upp, segt att vakna till liv. Nysande, hostande, tät i kraniet, gaaah!
Hade två val; åka till samhället för att handla hem bröd eller ställa mig och baka själv. Inget kändes direkt lockande, men valde ändå att baka själv. Lantbröds-limpor går fort så det fick det bli!
Vissa dagar är det bara så otroligt trögt att komma igång med bak, men sen när jag väl börjat så kan jag inte sluta! En sats till, en sats till...ska jag inte göra...också. Samma visa idag. 6 lantbröd och 2 sockerkakor, bara för att jag fick ett sådant sug efter sockerkaks-smet! ;)
Duktigt öm i benen sen. Glad att sambon tog matlagningen idag och jag kunde slänga upp benen å vila dem en stund.
Lyckades få bort allt julpynt idag också, bara två dagar försenat.
Julgardinerna får dock hänga kvar till imorgon, orkar bara inte mera idag!!!
Tycker det är tidigt att ha ömma ben och fogar, men va 17 hjälper det vad jag tycker? Förra gången syntes det inte ens på mig i vecka 14, det gör det denna gången vill jag lova!

Snön är kvar fast det har inte blivit mera av den tyvärr. Ungarna har varit ute flera vändor och jag såg inte av dem förrän efter mörkrets inbrott :) Härligt i allafall, de har varit inne så himla mycket de sista veckorna så det är bara bra och skönt att dem är ute och får frisk luft. O, T o S tycker det är en ypperlig ursäkt att få vara lite barnsliga i snön när de har små-syrrorna med sig ute ;)

Maten är klar nu och sedan blir det stickning framför teven med benen högt för min del. Ska försöka komma i säng tidigt också. Det känns som om att kroppen skulle vilja ha någon extra timmes vila inatt.Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar