måndag 16 januari 2012

Ingen manic monday här inte!

Så var det då dags för vardag igen. Var riktigt duktig och kom i säng i tid igår kväll (fast låg väl och läste liiite väl länge då ska motvilligt erkännas...). Trots (eller kanske tack vare) det så lyckades jag masa benen över sängkanten redan första gången mannen var inne och ruskade mig lite försiktigt. Kanske var det, det han sa, att det var 8 (!!) minusgrader ute som gjorde det. Alltså, så som jag har längtat efter att det skulle bli vinter på riktigt och nu har vi fått det :)

Vanliga stressen på morgonen, lapp som skulle skrivas till fröken, gympapåse, gymnasieansöknings-lapp som skulle fyllas i i brådrasket (naturligtvis hade sonen glömt bort den under helgen) och mitt i allt så kommer L o E upp och vill ha "boy o macka" samt "lilling" framför bompa, medan mamma går med ut till bussen.

Resten av dagen har varit desto lugnare. Lovade mig själv att benen och fogarna ska få vila och har så försökt att göra, men lite hängning av tvätt, påklädning för snö-lek och matlagning där i mellan.
Stickade de två sista varven på bebiströjan för att sedan montera den och fota o vidare upp på bloggen. Stickade vidare på L´s raggsocka fram till upp-plockning av maskor vid hälen, den absolut tråkigaste av allt på strumpstickning. För att sedan ikväll raskt kasta mig över hennes beställda tröja antagligen, just för det trista momentet mask-plockning :p Om det inte möööjligen blir en liten tur med symaskinen...

I allafall så är det underbart med snö, gillas av alla i familjen. Direkt efter maten försvann alla 6 ungar ut i snön, tom småttingarna trotsade sin lilla mörkrädsla och ville med ut o ha lite snöbollskrig med storebröderna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar