onsdag 11 januari 2012

Hallå vintern!

Hallå vinter, vart tog du vägen????
Vaknade i morse av att regnet smattrade på plåt-taket. Gjorde väl inte direkt att man ville stiga upp, men gubben ska till jobbet och fyra ungar till skolan, så något val fanns inte. Ena dagen får man vår-känslor, nästa är det höst-rusk. Igår morse var det åtminstone minusgrader. Jag o småttingarna skulle iväg och storhandla direkt på morgonen och jag blev nästan lite lycklig av att att behöva skrapa bilrutorna rena från frost och lite snöflingor. Väl iväg övergick det till regn igen. Och idag var det dags att plocka fram regnjacka och gummistövlar när vi skulle ut till skolbussen :p Nääää, nu vill jag verkligen ha snö och riktig vinter!!!

Igår kväll åkte våran gamla gamla köksmöbel ut och en "ny" kom in i vårat kök. Jag har inte riktigt vant mig ännu. Den gamla möbel övertog jag från pappa när jag separerade och den var en mörk möbel från -78. Den "nya" har vi nu övertagit från en kompis när dem köpte en ny och det är i lackad furu! Jag gillar egentligen inte alls furu, men det gamla hade gjort sitt och vi har inte råd för tillfället att slänga ut flera tusen på en helt ny möbel. Känns dessutom ganska onödigt när småttingarna ännu kan banka och måla hej vilt ibland...och snart en till som fixar nya märken. Och den var gratis! Den duger gott åt oss i några år tills vi kan skaffa en ny (-are) möbel i något annat än furu.

Igår började jag redan känna av "tunga ben", lite tidigt kan jag tycka, men va 17 bestämmer jag då i det här laget? Det är någon annan som styr över min kropp nu :) Så idag har jag lovat mig själv lite lugn o ro och inte så mycket stående....om jag lyckas återstår att se. Men jag har lite att ta tag i, i sy-rummet. Ska försöka prioritera det trots att jag är så fruktansvärt bak-sugen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar