måndag 9 januari 2012

Dagens smil-dragare


Vilken syn! Trots att jag hjärtligen avskyr möss o råttor kunde jag inte annat än dra ordentligt på smil-banden idag. Efter att ha hört ett rejält skramlande under diskbänken, i den regionen som plåtinsamlings-hinken står, så hämtade jag ner katten från övervåningen och skickade in densamma under diskbänken. Eftersom jag antog att han helst ville "jobba" ostört lämnade jag köket för en stund. 2 minuter senare hörs det ljud och jag återvänder till köket.
Där kommer katten jagande efter en mus... som sitter fast med bakdelen i musfällan. Ja må säga att det var en syn för Gudarna. Killarna kom ner från övervåningen och undrade vad jag stod och skrattade åt, men sen gjorde dem detsamma. Katten tog fällan med musen och tänkte bära upp den till övervåningen, men då grep S in och drämde till musen med spis-kroken. Katten höll sig för skratt och såg faktiskt riktigt sur ut en stund, men vi föredrar att han äter Whiskas till middag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar