tisdag 10 januari 2012

garn garn garn

Jullovet slut och ungarna tillbaka till skolan. Känns alltid så vemodigt för min del. JAG längtar till de har sportlov och då hoppas jag att vi får snö! Knappt en flinga på hela jullovet, ingen pulkaåkning, ingen korvgrillning i en snödriva, gaah! Bara regn och blåst och ännu mera regn o blåst dagarna i ända :p
Desto mera tid har vi tillbringat inomhus. Jag är tacksam över mitt stora garnlager som utökades i mellandagarna. Stickorna har gått varma, så pass har jag tom har fått ont i fingrarna :) men åhh vad kul det är! Och avkopplande, rofyllt och tja, nyttigt kan man väl också säga. Det blir ju något användbart av det hela när man är klar. Och lite extra roligt kändes det nu att handla alla dem här garnen som ska bli plagg till någon som vi ännu inte känner. (Förutom de rosa Nepal som jag har andra planer för). Och att jag lyckats inspirera flera som väntar att lära sig sticka. Det kändes också väldigt roligt.Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar