lördag 14 januari 2012

Och så äntligen kom den!

Fick en ganska rejäl sovmorgon idag. Vaknade sen av ett hiskeligt skrap-ljud; snöplogen!!! Yihaa!
Hann knappt få svepa en kopp kaffe på stående fot förrän E lipande satt i farstun -ut ut nuuuu!!!! På med alla kläder på L o E. T klär sig tack o lov själv ;) Hoppa i min egen overall och sen ut i det härliga snön. Blåste gjorde det visserligen ganska ordentligt, men solen sken så det var riktigt härligt.
I flera timmar roade sig de tre yngsta ute. Var in och åt och sen ut ett tag till.
F.ö. så har dagen gått i slow motion för min del. Har haft en envis skallvärk, som säkert hör ihop med den envisa förkylningen.(hoppas den försvinner nu när minusgraderna kom). Det blev Vinterstudion och stickorna för min del när barnen gick ut andra vändan. Började på en bebiströja igårkväll. De är ju inte stora alltså! Hann med hela bakstycket framför en film :) Men trots det påbörjades ännu en stickning idag, nämligen vantar. Tron på att vi ska få en vinter här även i år gjorde att jag ville sticka ett par vantar till åt L. Gjorde några par förra vinter som har fungerat kanon; håller händerna varma och sitter kvar ordentligt på händerna. Lite garn finns det kvar så det räcker till ett par till.
Till motsats till många andra måste jag ha flera stickningar igång samtidigt för att få något klart överhuvudtaget. Jag tar lite här och lite där när andan faller på.
Så nu finns det på stickor; lila bebiströja strlk nyfödd, blå bebiströja strlk 6 mån, tröja till L, vantar till L och sockor till L att välja på :)

Ungarna kom in med rejäla spisrosor på kinderna och sen vankades fika med lussebullar och mjuk pepparkaka. Den som spar han har :) Hittade dem i frysen och tyckte att det var väl en dag god som någon att äta upp dem på, fira första snön sådär ;)

Mannen o O har varit i staden idag och besiktat min bil+ en del shopping. Blankt papper på bilen! Jippi!
Nu sprider det sig ljuvliga dofter från köket för väl hemma igen ställde de sig och gjorde pizza med kebab o bacon *mums* Senare ikväll blir det chips och film när småttingarna lagt sig. Blir nog en Irene Huss på dvd gissar jag. Om det inte är något bra på teven, har inte hunnit kolla det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar