fredag 31 januari 2014

Packat o klart i sjukstugan



Sju mössor till hann jag sy och fästa trådarna på en halsduk innan Lilleman vaknade igår. Sen packade jag lådan klar och imorgon ska den lämnas in på posten för vidare färd till Annica Haglund som tar emot de insamlade här i Sverige. Sen blir det vidare färd mot Polen.


Ozzy hjälpte sen mamma att lägga alla garner i den där byrån som kom med hem förra helgen.


Där i en av lådorna hittade jag sen mammas "av-noppare" som pappa har letat efter för mig i flera år. Visste att hon hade haft en och jag har verkligen behövt en till alla noppriga ylle-tröjor som vi har i familjen. Liten smart manick iaf. Ozzys väldigt väl använda tröja från Disana blev som ny igen :)
Jojo, man kan plocka noppror för hand också, men det har jag inte riktigt tålamod till.


Har varit väldigt frusen i några dagar. I och för sig inte så konstigt när det är det vädret som det är, men så igår kväll däckade jag iaf på soffan. Kevin, Lowe och Ella har tydligen delat sin bacill vidare. Ozzy var inte heller på tipp-topp humör framåt eftermiddan-kvällen och åt dessutom väldigt dåligt (vilket är extremt ovanligt för den matglada grabben). Lagom jag däckat under mitt varma täcke så började han gnälla och nysa så snoret sprutade omkring... :(
Så då var det dags igen då...hoppas att det är något som ger sig snabbt.

Tänk om man kunde göra som katten, lägga sig på ett element. Varmt och gutt. Men får väl göra på det lite mera vanliga sättet och bädda ner sig i soffan med barnen under en gosig yllepläd och kanske sticka färdigt den där västen till Lilleman. Inte många varv kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar