tisdag 7 november 2017

Tisdag - sjukdag



Kall natt följdes av en underbart solig och frostig morgon. Passade på att njuta av det vackra denna morgon, innan det gråa november-locket är tillbaka över oss igen.

Trött och loj, för tredje dagen. Men ändå så vansinnigt rastlös. Sjuka barn hostar ikapp i soffan under sina filtar, så inte läge att dra iväg  någonstans...idag heller.



Jag går hela tiden och våndas över nästa höst. Precis hela tiden tänker jag på det. Nästa höst. Ozzy börjar förskoleklass och mina föräldradagar tar slut. Vad ska jag göra då?
Istället för att njuta av här och nu. Vara i nuet och glädjas över alla de dagar jag har varit hemma med barnen. Alla de dagar jag faktiskt har kvar att vara hemma med dem. Få umgås med dem från morgon till kväll. Tiden till nästa höst är inte bara en transportsträcka tills dess att dagarna tar slut. En transportsträcka där jag ska försöka förbereda mig för vad jag ska göra sen. För när sen kommer så löser det väl sig på något vis. Det hinner ännu dyka upp tusen och en möjligheter på vägen dit till hösten med stort H. Och under den tiden måste jag försöka vara i nuet och njuta av våra dagar tillsammans. Dagarna som är nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar