söndag 12 januari 2014

Äntligen kom det vita tillbaka!


I morse när jag kom upp fick jag äntligen se lite snö på marken igen. Då var det inte mera än att grässtråna ännu stack upp, men under dagen har det fyllt på mer o mer. Ungarna var naturligtvis också glada och hade bråttom ut.


Lite har jag varit ute och njutit idag, men mest har jag stått i köket idag. Bakade grötbullar och gjorde lite fruktpuré och linsgryta att stoppa i frysen åt Lilleman. Han har f.ö. verkat lite hängig idag, som att han är på g att bli sjuk. Hoppas hoppas det bara går över.
Jag själv mådde inge vidare igår, huvévärk precis hela dagen och allmänt "burrig", men idag var det inget sånt. Är så mycket bacillusker i omlopp så man vet aldrig. Redan första dagen i skolan kom Lowe hem och berättade målande om en klasskamrat som kräkts på rasten och blivit hämtad av sin mamma.... uuuuh. Sånt vill vi inte ha in i vår boning nu. 
Energin börjar komma tillbaka mer o mer nu när mitt hb stigit igen och jag vill helst fortsätta att ha den energin. 
I morgon ska det plockas undan tomtar och röda dukar. Oj! Vad tiden gick fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar