onsdag 15 januari 2014

En kasse för 50 riksdaler


Idag tog vi en tur till Kupan i Hemse. Dem hade rea (som om att inte dem är billiga redan innan!) och man fick fylla en kasse med kläder för 50 kronor. 
En kasse kan rymma ganska mycket och jag blev minst sagt nöjd.
En kofta till mig i ylle-blandning (älskar ylle!), fodrade regnbrallor, strumpbyxor och en långärms-tröja till Ella, 4 par strumpor till Ozzy och en "lurv"-tröja till Lowe.


Till kommande lillebror hittade jag det här helt bedårande stickade setet och den blåa tröjan. Stickade babyplagg är bland det bästa och sötaste jag vet!


Och till han är helt purfärskt nyfödd så ska han få ligga på denna i vagnen; en virkad bebisfilt med huva. Är ju beräknad till 1 juni, så tror den kommer vara alldeles lagom då.
Skulle ha kostat 260 kr för allt, men som sagt, 50 kronor! Snålisen i mig jublade ;)


När vi kom hem hittade jag dessa i brevlådan; två par hemstickade ullbrallor som jag även dem fyndat fast i en Köp-o-sälj-grupp på FB. Lilleman ska få prova dem så fort han vaknar från middagsluren.

Nu är det dags att fixa middagen. Blir ett nytt recept idag på nåt som kallas ajvarkyckling. Hittade receptet i Vår Kokbok från Coop. Hoppas det är gott så man kan göra det flera gånger. Behöver ha in lite nya maträtter på våran annars så tjatiga matsedel.

2 kommentarer:

  1. Hej
    Jag älskar att gå på Kupan här i Umeå där jag bor. Myrornas går jag aldrig längre på, men kupan besöker jag regelbundet. Igår hittade jag en gunghäst där, en precis likadan som jag fyndade där för någon månad sedan. Nu har mina yngsta tvillingar varsin. Det är så bra att handla secondhand. Jag verkligen älskar det!

    SvaraRadera
  2. Ååh, en gunghäst vill jag också fynda! Vill ha en till Lilleman, tror han skulle gilla en. Men det är lite det som är kul med ställen som Kupan; man vet aldrig i förväg vad man kommer att snubbla över :)

    SvaraRadera