tisdag 14 januari 2014

En riktigt mysig tisdag


Sakta men säkert börjar jag känna att min energi-nivå börjar närma sig sin normala nivå igen. Trycker ännu i mig allt möjligt järnrikt. Idag körde vi igång med brödbak direkt efter dem stora skol-syskonen lämnat huset.



 Första plåtarna av mammas grötbullar.



Och så Ellas alldeles egna. 
Vi gjorde två degar så idag blev det 85 grötbullar och med söndagens bak, så har vi nog så det räcker för den här veckan. Många mackor går det åt här. :)


Lilleman har sovit sådääär två nätter i rad nu, vet inte riktigt varför. Ganska trött fis när vi knatade iväg till bussen för att hämta syrran.



Vinter på riktigt, äntligen!



                             zzzzzzzzzzzzzzzzzz





Lite bus med hundarna när vi kom hem igen. Fast dem busade mest med varann.



Sen bjussade Ella både Lillebror och Storasyster på sina alldeles egna bullar när vi kom hem.




Bara en dag försent men iallafall, idag rök julpyntet. Staken får ännu vara kvar till vi hunnit elda upp ljusen. Tänder den en stund varje mellis och ibland även när vi äter kvällsmat hela familjen.
Lite mysigt ju.



Medan jag fixade maten (idag blev det stuvad potatis och prinskorv, morötter o majs) myste dem yngsta tillsammans i soffan och höll sams hela tiden!!! Jaja, nån dag ska vara den första (och det gick snabbt över bara pappa klev in genom dörren). 

Njuter verkligen av att vi äntligen fått snö. Ungarna tycker det är såå mycket roligare än gråväder och gyttja. Inte behöver man tjata på dem att gå ut, snarare fråga om det inte är dags att gå in om dem börjar bli frusna...
Direkt efter maten försvann Ella, Lowe och Tim ut i mörkret med pannlampor och det är väl dags att ropa in dem nu. Läggdags strax.
Och sen ska jag slänga mig i soffan o kasta upp benen och sticka lite.
En riktigt skön tisdag har vi haft idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar