söndag 19 januari 2014

Ny utmaning - En IN en UT, v. 1

Var in bloggen 365 eko och blev inspirerad av hennes inlägg om en in en ut. Något som jag egentligen brukar försöka tänka på så vi inte drunknar i prylar. Inte direkt maniskt men iaf så försöker jag rensa ur ganska ofta. Tänkte därför prova på att köra en sådan liten utmaning för min egen del under året och så får jag väl se hur det går.
Här och här är 365 eko´s inlägg om hur hennes funkar.

Eftersom jag inom kort på allvar sätter igång att tömma pappas hus och mycket av grejerna ska vi helt klart spara så kommer jag ändå inte att räkna med dem på in-kontot. Inte heller mat och förbruknings-saker räknar jag in där.

På in-kontot kommer sånt jag köper och sånt jag får att sättas upp. Och på ut-kontot sånt som slängs, säljs eller skänkes bort vara med.
Kläder räknar jag med dem jag köper men inte det jag syr. Det får räknas när det kommer in som tyg ;)

Denna veckan; 

IN; 11 plagg från Kupan
        2 beg. ullbrallor till Lilleman
         2 böcker till mig

UT; 4 tygblöjor sålda
       2 Pul-påsar sålda
       en liten påse (15?) pocket-böcker skänkta till Kupan

Resultat; -6 

Första veckan blev det alltså lite mindre här hemma, får se hur det går i fortsättningen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar