tisdag 28 januari 2014

veckans in-ut och oväder





Helgen gick fort den här gången (också). Sambon var krasslig på lördan, kände av njursten (igen) så vi åkte inte upp till pappas hus som planerat. Istället blev det stickning och skidåkning på teven för min del. 
Istället blev det på söndan jag tog jag äldsta grabbarna med och åkte iväg till pappas hus och checkade läget. Snickarna som fixat allt efter vattenskadan är klara så jag ville se hur det såg ut nu. Och så hämtade vi hem en svets (till sambon) och min mammas gamla byrå till mig. Har haft ett skrymmande runt bord där i hörnet till min stickkorg bla. men det har nu fått flyttat. Ska bara flytta över allt garn till lådorna (som nu ligger intryckt lite här o var i huset där plats funnits, vilket leder till viss frustration när ett visst garn eftersöks...) så har jag min perfekta stickhörna där sedan :) :)

Igår var det snöyra deluxe ute precis hela dagen. Fem minus och friska vindar fyllde på det vita på marken. Ella trotsade vädret och var ute i trädgården själv en stund, men jag nöjde mig med den stunden det tog att hämta L vid skolbussen i utomhuskylan. Satt istället rätt mycket vid symaskinen och fick en del gjort där medan Ozzy kastade lego i min papperskorg under bordet.

Idag har han fått vaccinationssprutan, det var inte roligt minsann. Lillkillen som nästan aldrig annars är ledsen fällde stora krokodiltårar och skrek i högan sky, så alla små barn ute i väntrummet såg alldeles skräckslagna ut när vi kom tillbaka. Tydligen en riktigt hemsk upplevelse för Lilleman för han hulkade till flera gånger inne på Konsum när vi handlade efteråt. Kassörskan undrade om han ramlat o slagit sig för han såg så ledsen ut. Nä, han har precis fått spruta , svarade jag, varpå hon la till ett "Naaaw, stackel" mot Ozzy och såg medlidande ut. Och det räckte för att han skulle börja fälla tårar och hulka igen... :(
Jaja, tur att det nu är lääänge lääänge till nästa putt :)

Veckans in-ut;

IN; en byrå
      tre nya pulkor till de yngsta

UT; ett bord
      rensade i en garderob o slängde tre urtvättade tröjor.

Så, plus minus noll denna veckan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar