lördag 4 januari 2014

Mys och äckel-päckel-djur i gröten


Väntade hem sambon med färjan i natt. Vi är sådana, sitter uppe och väntar på varann om den andra är iväg. Tände lite ljus i öppna spisen.
För att tiden skulle gå såg jag lite slött på en film och hade stickningen i händerna. Fick sen rippla upp allt igen då jag insåg att garnet inte skulle räcka till det som jag höll på med (o det har legat i gömmorna såå länge att det inte lär gå att få tag i mera). Surt! 



I morse skulle Lilleman få gröt till frukosten. Öppnade en ny ask Sempers fullkornsgröt. Överst (som tur var!) kravlade en bagge omkring, bläääääk!
Nej då, det var inte gammalt grötpulver, utgångsdatumet var inte förrän framåt hösten detta nya år. Köpte den igår och förpackningen har ju en sådan typ av försegling att denna baggen måste ha kommit in där hos Semper, knappast i affären eller hemma på våran köksbänk. Grävde runt i asken och där fanns flera :p
Men Semper skyller på affären. Och där blev jag erbjuden en ny förpackning. Som att jag skulle vilja ha det!? Näpp, pengarna tillbaka (o det fick jag) men ingen godtagbar ursäkt/förklaring av Semper. Ingen mera gröt därifrån iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar