torsdag 30 januari 2014

Till kalla små öron


Snön vräker ner och det blåser hård vind ute. Töserna är krassliga och ligger nerbäddade i soffan framför Bolibompa. Lilleman är trötter, troligen en reaktion efter sprutan, för han sover ännu. Och äldsta sonen ligger och hackar i sängen, tredje dagen hemma från skolan. 
Jag tänker ägna en stund åt symaskinen idag med när det ändå är så lugnt här på hemmafronten. De här mössorna gjorde jag i måndags och idag har jag klippt några till. Dem ska få åka till barnhemmet Lodz i Polen.
Finns att läsa om här 

Hade tänkt skriva något om varför jag gör sånt här, syr o stickar till barn i andra länder, men då börjar jag bara lipa igen och det orkar jag inte med just nu.
Människor som behöver hjälp finns det överallt i vår värld, även här i Sverige. Är man sugen på att hjälpa till (och nej, man behöver inte vara proffs på handarbete eller göra en himla massa saker, en mössa, en kofta, ett par sockor gör stor skillnad för just den som får det) kan jag varmt rekommendera gruppen "Handarbeta för välgörenhet" på facebook.
Alla kan inte hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar