torsdag 2 januari 2014

Lite trötter idag..


Man vänjer sig fort med sovmornar så här under lov. Men idag blev det tidigt uppvaknande. Sambon skulle iväg till tidiga morgonbåten och väckte mig 5.39 för att säga hej då. Hade troligen trott att han inte skulle få liv i mig eftersom han ändå hade skrivit en lapp som satt på bryggaren :)
Men jo då, jag lyckades inte ens somna om efteråt. Myrkrypet i benen gav sig tillkänna och efter en stund började Lilleman babbla i sömnen, så jag pallrade mig upp.


Började dagen med en blöjtvätt. Säga vad man vill, men dem är bra mycket finare än en soppåse vid dörren, eller hur!


När de 2 små madamerna var utfodrade med frukost tog jag mig i kragen och klippte till ett par tröjor till Lilleman. Något som jag tänkt på hela lovet, men tid eller ork till sömnaden har inte alls infunnits sig. Sen blev det även symaskinen en stund också, men inte med dem här tröjorna förstås :P Fick vackert ta det som låg och väntade först (en pyjamas som jag helt rätt har misstänkt kommer bli för liten för Lilleman) eftersom det var dem färgerna i maskinerna. Blaaa! Försökte tänka liiite positivt ändå; den kan ju bli till syskonet sen istället då. Och så får jag väl ev. göra en ny o större till Lilleman.
Kanske...för den var inge kul att göra alls :p


Hade min lille hjälpreda med i köket vid matlagningsdags. Idag med dem där härliga lejongula ullbrallorna från Babyidea.


Är minsann lite trötter i ögat nu. Inte riktigt van att stiga upp så här tidigt (+att det blev ganska rejält sent innan filmen jag o grabbarna såg var slut igår). Kanske man kan komma i säng i tid ikväll då...eller inte. Konstigt nog brukar jag alltid piggna till liite för mycket bara minstingarna kommit i kojs o så blir man sittande där framför dumburken alldeles för länge trots sina goda föresatser tidigare på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar